onsdag den 29. maj 2013

Fester skal være ukomplicerede

Jesper Lind:
Fester skal være ukomplicerede



Hvis du har været til fest på Munkebjerg Hotel, har du sikkert mødt Jesper Lind, hotellets charmerende selskabstjener, der kan få enhver til at føle sig både ventet og værdsat. En karakteregenskab dronningen også sætter pris på.


Med sine mere end 23 år på hotellet i bøgeskoven er Jesper efterhånden blevet en af de garvede på holdet - og der skal mere end en brand til at ryste hans rolige gemyt. Hofmarskallatet ringer selv, når der skal være fest i kongehuset. Og det er ikke bare hvem-som-helst, der får den eftertragtede ære af at servere for dronningen. En oplevelse som de fleste selskabstjenere ville give deres høje arm for at opleve bare én gang.

”Samarbejdet med hoffet startede, da Kronprinsens franske fætter skulle giftes med en pige fra Horsens. Deres bryllupsfest blev holdt her på Munkebjerg Hotel. Det var en stor oplevelse - og jeg har blandt andet været med i 2004, da Kronprins Frederik og Prinsesse Mary blev gift og prinsgemalen fyldt 70 år. Og igen i 2008 da Prins Joachim og Prinsesse Marie sagde ja til hinanden i Tønder”.
 

En gammel regning


Ingen tvivl om at Jesper, i kraft af sin personlighed, er gæsternes mand og en meget populær tjener. Uden den mindste anstrengelse kan han huske de fleste af gæsternes navne og hvilke fester, de gennem tiden har holdt eller deltaget i.

”Mange navne kan jeg på rygraden, ellers dukker de op, når jeg genser personerne. Jeg oplevede engang, at en kvinde kom med en gammel faktura fra sin fødselsdagsfest, hvor jeg havde skrevet mit navn med kuglepen. Hun kunne ikke læse min håndskrift og fik hjælp af receptionen til at finde mig, for hun ville gerne have mig som tjener igen til sit næste selskab”, siger Jesper og uddyber:

”Den slags historier samler jeg på, fordi den form for tilkendegivelse gør mig rigtig glad. Så ved jeg, at jeg har gjort en forskel”.

 

Vellykkede konfirmationer


Fra 21. april og frem til den 11. maj holdt 45 konfirmander deres store dag på Munkebjerg Hotel - og ifølge Jesper er der ingen forskel på at servere for landets overhoveder eller festglade teenagere.

”Arbejdsindsatsen er den samme”, fortæller Jesper og tilføjer drilsk: ”Forskellen består egentlig kun i, at hér er det mig, der bestemmer”.

Er der noget Jesper kan par excellence, er det at give gæsterne et uforglemmeligt minde med hjem.

”Familiefester kan godt være lidt akavede i starten. Jeg ser det som én af mine mange opgaver at få gæsterne til at slappe så meget af, at de kan give en lille smule køb på højtideligheden og hygge sig. For det skal være ukompliceret at gå til fest – i alle tilfælde hér på vores hotel”, runder Jesper af.


Overvejer du at holde fest på Munkebjerg Hotel kan Jesper Lind
kontaktes på tlf.: 76 42 85 00.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.